Världens bästa film?

En fråga som man får väldigt ofta och som jag själv har ställt vid ett flertal tillfällen är "Vilken är din favoritfilm?". Jag har slutat ställa den frågan eftersom den är orättvis. Mina favoritfilmer är lite som mina katter (jag har två). Frågar någon vilken jag tycker bäst om svarar jag med det überpolitiskt korrekta svaret "Jag älskar dem lika mycket, de är himla bra fast på olika sätt".

Jag har självklart ett gäng favoritfilmer och här har jag valt ut ett axplock av de som jag gett en 5:a i betyg på filmtipset. Även länkat alla till IMDB så om ni vill veta mer är det bara att klicka er vidare.

Skräck
Tale of two sisters
Dark water
Dorian Grays porträtt
Alien


Drama
Bad boy Bubby
Gökboet
Ett hål i mitt hjärta
The host
Mysterious skin
Happiness


Animerat
My neighbour Totoro
Spirited away
The Spongebob Squarepants movie


Dokumentär
Stevie
Mulishani mulishani
The king of Kong


Övrigt
The Good the bad the weird
Dr.Horrible's sing-along blog


Fantastiska Nathan Fillion och Neil Patrick Harris i sistnämnda kategorin.
 
Varför jag satte en "övrigt"-kategori är för att det inte finns en asiatisk/spagettiwestern/actionkomedi-genre eller en  musikal/komedi/kortfilm/JossWhedon-genre. Eller, det kanske gör det... nu?

Hur som haver. Anledningen till att jag överhuvudtaget skriver ut en kort lista på filmer jag gillar är för att ni stackare som har irrat er in på min blogg ska få en chans att reflektera över om ni vill följa den här bloggen eller inte. Jag skulle i alla fall inte läsa en blogg om film om författaren till inläggen enbart gillade ... ptja, låt oss säga Fröken Sverige och Johnny English.

Där fick ni också en försmak på vad jag INTE gillar.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Här fick jag superbra filmtips... thanx!!!!!!!!!

2009-08-11 @ 10:52:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0