Det var en gång två tomater...

Jag gjorde en blunder för tre-fyra år sen. Jag köpte en film i vår lokala videobutik på rea i tron om att det var filmen Attack of the killer tomatoes. Det var det alltså inte utan det var Return of the killer tomatoes.

Som ni kanske förstår är detta alltså uppföljaren. Vilket gjort att den fått stå i vår filmhylla och samla damm i några år. Men senaste veckan har jag kollat på samma rulle om och om igen när jag ska sova och så ville jag byta. Just somna-in-filmer är lite svåra att välja. Helst ska det vara någon film man redan sett så man kan somna ifrån den med gott samvete. Eller så ska man i förväg misstänka att den är så rutten så det är okej att somna ifrån den. Alltså valde jag med omsorg och då blev det Return of the killer tomatoes.

Underligt nog är den inte på långa vägar så kass som jag trodde den skulle vara. Har någon av er sett den? Det är en av George Clooneys första rullar. Och det bakas pizzor med jordnötssmör, anjovis och kokos eftersom tomater är förbjudna efter det stora tomatkriget.

Den snygga bruden som alla är kära i är också en tomat(!?). Men seriöst, den är faktiskt rätt bra på riktigt! Är faktiskt sugen på att se första filmen, den lär man kunna hitta billigt överallt.

Return of the killer tomatoes

Apropå bra filmer så köpte jag fem Studio Ghibli-filmer härom dagen. Kollat på första halvtimmen av Legender från Övärlden och kan redan konstatera att det inte är någon ny favorit. Ska se klart den någon gång i veckan hade jag tänkt. Ska även se Porco Rosso när jag får tid. Kommer inte ha jättemycket att göra kommander månaderna i och för sig, men jag har precis halkat in i Persona 4 träsket och kommer nog sitta fast där ett tag är jag rädd.

VISST JA, jag har ju faktiskt lyssnat klart på Män som hatar kvinnor (på ljudbok) och den var ju faktiskt rätt bra. Så nu ska jag ladda ner hyra filmen och se hur den blev. Är av naturen skeptisk mot svenska filmer, men ibland blir det ju bra (Låt den rätte komma in och Fyra nyanser av brunt till exempel, say no more).

Kommentarer
Postat av: ebba

glorious basterds, så jäkla bra!

2009-10-15 @ 23:51:59
URL: http://ebbalaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0