Stockholms Filmfestival 2009

How I love thee!

Song Kang-ho (my future husband om sambon tillåter det) är min absoluta favoritskådis. Jag har bara sett fem av hans filmer än så länge, men han har gjort några av de starkaste rollprestationerna evah! (ja, jag blir lite fjortisghetto när jag blir exalterad). Idag släppte Stockholms Filmfestival sitt program för 2009.

THIRST som jag velat se i ett halvår kommer visas (med Song i huvudrollen)!



Nu spelar det ingen roll om alla andra filmer är skit. Jag kommer vara nöjd i alla fall.

Apropå Song så ska jag även se Mother. Regissören och författaren till Mother är ingen mindre än Bong Joon-ho, som skrivit och regisserat den underbara The Host (där ju Song spelar huvudrollen).

Ska även se en film om en uppblåsbar Barbara som får en själ och börjar leva, ett syskonpar som kidnappas och tvingas ligga med varandra, en snubbe som kommer hem från kriget i irak som zombie, en man som vill skapa en jättelik mänsklig tusenfoting och lite annat.

Jag vill att det ska vara slutet av november NU. Ska köpa biljetterna på fredag. De släpps redan imorgon, men vem har stålars dagen innan CSN (inte jag).

Kommentarer
Postat av: hampa-h

Åh jag får höstmyskänslor av din filmblogg! Perfekt att läsa denna årstid! Håller med en del om Boy A, tror att jag blev otålig av att man hela tiden kände på sig att ngt fruktansvärt skulle ske samt att man visste att något fruktansvärt hade skett. Det mittemellan kändes därav ... segt på ngt vis. Men jag gillar den ändå, sjukt bra skådisar.

2009-10-23 @ 09:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0