3D, den "nya" tekniken

Jag var och såg min första 3D-film igår. Final destination 4. Det finns väl inte jättemycket att säga om filmen egentligen, den var precis det man förväntade sig. Ingen story över huvud taget utan bara en väntan på att se vem som skulle dö härnäst och hur.


OMG, car wash from hell!

Jag och min sambo var i alla fall rörande överens om att det ballaste med 3D-visningen just den kvällen inte alls var filmen i sig utan istället trailern för A christmas carol som kommer till jul. Jag tycker visserligen inte riktigt om hur animationen ser ut men å andra sidan är ju rullen gjord för 3D. Men det är klart. Eftersom 3D bygger på skärpedjup så kan man ju styra den på ett helt annat sätt när man själv har kontroll över animationen.


Här gjorde sig 3D tusen gånger bättre.

Just i Final destination 4 tyckte jag att tekniken gjorde varken från eller till. Jag fick lite ont bakom ögonen men that's it. Trist. Jag förväntade mig kanske inte att allt skulle poppa ut ur duken, men jag trodde i alla fall att det skulle bli lite mer av en wow-upplevelse.

Kommentarer
Postat av: Sulan

åh jag har inte sett den än, såg bara att jag ska se den... älskar de tidigare filmerna (eftersom jag ÄLSKAR fjantfilmer utan story =) hehe)

2009-09-26 @ 10:09:05
URL: http://aillinora.blogg.se/
Postat av: jannica

Godmorgon :)

allt bra med dig idag ?:D

2009-09-26 @ 10:36:29
URL: http://jaannicaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0