Rocky

Jag har väl aldrig sprungit och köpt serietidningen men det är klart att jag läst serien. Tycker att den är jäkligt rolig. Lånade hem filmen Rocky med 13 animerade kortfilmer á 2 minuter. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.



Å ena sidan håller kortfilmerna ungefär samma ton som serien. Om än ÄNNU bittrare och mer cyniskt. Men det var nåt som inte riktigt klaffade. Jag vet inte om det var animationen jag störde mig mest på eller om det var att poängerna inte var lika på pricken som i serien.

Den var absolut sevärd (hallå, 26 minuter av ditt liv liksom) och likaså bakom-materialet. En 30 minuter lång bakom-film som både jag och min sambo skrattade åt en del. Man skulle kunna sammanfatta Martin Kellerman (Rockys skapare) och hans polare med ett enda ord: Slöhögar.

Sen nämndes det ett långfilmsprojekt också men det tror jag är slopat. Yeahwell, känns inte som någon jätteförlust.

I övermorgon smäller det btw. FINAL DESTINATION 4 premiären. 3D! Jag är fetpepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0