Pepp och smått opepp pepp

Uppdateringen har varit under all kritik senaste veckorna. Men med all tid som jag sparat in på att sluta röka (9:e rökfria dagen) så kommer jag ha tid för uppdateringar framöver. Om varje cigg motsvarar 5 minuter av min tid betyder det att jag har ungefär 90 minuter till övers per dag numera. And that's awesome!

Anywho: Jag har fått en förfrågan om filmtips. Därför tänker jag i nästa inlägg (som kommer imorgon) lägga ut en lista på filmerna jag gett betyget 5 från filmtipset.se. Vill ni gå in och tjuvkika så är mitt nickname dumbass.

Snart är det förresten 25:e september och vad händer då? Jo, The Final Destination (aka Final Destination 4 och Final Destination: Death trip) kommer på bio! Dels är peppen hög för att jag faktiskt gillar de tre första Final Destination-rullarna. Men det finns ett till skäl till varför det kryper i kroppen. Jo hörnini, den kommer gå på bio i 3D! Fantastiskt! Än så länge har jag bara sett att Disneys och Pixars filmer gått i 3D. Men en tonårs-skräckis? Det kan ju inte bli annat än succé!


Fatta det här i 3D, rulltrappan kommer typ UT UR DUKEN! Det kommer bli toppen!

För några dagar sen fick jag förresten veta att Stephen Fry spelar chesire-katten i Tim Burtons kommande Alice in Wonderland. Vilket alltså betyder att jag är mycket mer sugen på att se den än tidigare. Säga vad man vill om Tim Burton, han gör alltid väldigt snygga filmer. Men ibland blir det inte så mycket mer än så. Sweeney Todd är ett lysande exempel på en väldigt snygg men väldigt tråkig film. Ibland tror jag att han lägger så mycket krut vid rekvisita, smink etc för att dölja att filmerna inte har något egentligt djup eller bygger på en väldigt tunn historia. Eller är det bara jag som inte förstår honom? Jag hoppas i alla fall bli glatt överraskad när Alice in Wonderland har premiär i mars 2010, men jag är skeptisk.

Men som sagt, trailern är sjukt snygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0