Vagina dentata



När jag först hörde talas om den här filmen började jag garva. Det handlar alltså om en tjej som har tänder i fjåsan, för att uttrycka det lite fint.

Döm av min förvåning när jag och min sambo hyrde den och vi båda faktiskt tyckte den var bra på riktigt! Visserligen är den full av stereotypa karaktärer (tjejen i knälång kjol som ber till jesus och är med i skolans avhållsamhetsgrupp, sminkade killen med fult litet skägg som bara ligger i sängen hela dagarna, röker gräs och lyssnar på dödsrock etc) men det gör ingenting. Dels tror jag att det var lite det filmskaparna var ute efter och dels måste man kunna koppla av och bara njuta av filmen.

Om man som jag inte har några direkta problem med att se en avbiten penis eller ett par söndertrasade fingrar på film är det bara att ladda ner springa till videobutiken. Men är man lite äckelmagad kanske det passar sig bättre med en annan film.

Apropå andra filmer så kommer jag osökt att tänka på SVTs miniserie Mannen under trappan. Första avsnittet gick i söndags. Det märks på produktionen att de hastat ihop serien på dryga månaden, men jag blev väldigt sugen på att läsa boken som är förlaga. Otroligt läskigt scenario. Kolla på SVT-play om ni missade, den går i fyra delar á 45 minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0